onsdagen den 18:e juli 2012

Sommar.

Inte möjligt att det redan är slutet på juli. 
Sommaren smyger sig förbi, försiktigt, och om vi inte skyndar oss så är den borta sedan. 
Den där känslan av att missa någonting.
Borde vi inte njuta mer, liksom? 

Sitta i solnedgången och vara romantiska, dricka paraplydrinkar och smörja oss med aftersun? 
Och istället är jag hemma i lägenheten, kolla mailen och kokar haricot sodding verts? 
Så himla onjutigt, liksom. 
Ohedonistiskt. Osomrigt. 
Men om man skulle använda klimatet och värmen som ursäkt för att sitta och smutta rosévin iklädd halternecklinne så skulle det bli väldigt lite gjort. 
Och vår semester har ju faktiskt inte börjat än.
V
år semester stavas Sverige i augusti. 
Ser mig framför mig sittandes i eka på spegelblank sjö i solnedgången. Springandes i skogen. Plockandes blåbär. 
Klassiskt exempel av gräset är alltid mindre grönt där jag råkar befinna mig? 
I morgon blir det strand och sol. Igen. 

4 kommentarer:

Mia sa...

Jag har varit ute och plockat trattkantareller nu ikväll. Jättemysigt, förutom att myggen älskar mig.
Så nu blir det smörstekta kantareller på en knäckemacka och ett glas vin. Perfektion.

Johanna i Berlin sa...

Exakt sådär går jag också runt och tänker. Verkligen precis så. Vi har också semester i Sverige i Augusti och då jäklar ska det vara vackert väder varje dag, aftersun och plaskande ungar i strandkanten. Och läskande sommardrinkar i väntan på att grillen ska glöda.

Lotta sa...

Ja, hur gör man för att leva i nuet och ta till vara sommaren? Önskar att det gick att knäcka den koden...

Anonym sa...

Jag önskar att Sverige kan FÅ lite sommar för just nu känns Koriska som den perfekta platsen att vara på.

Vi har inte haft en enda dag på stranden än :( DET svider i hjärtat, man blir stressad - ska hela semestern gå utan strand, sol, plaskande skrattande barn?!
Hoppas på finväder i augusti!

/Angelica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...