lördagen den 19:e januari 2013

Lördag.

Äsch. 
Vad lite jag har att skriva.
Var är inspirationen?

Detta börjar bli en i absoluta termer ganska ointressant blogg.

Idag, lördag, har jag hunnit med
Långjogg i duggregn.
Tvättat en maskin.
Röjt i hallen. Mer av framkomlighets- än estetiska skäl.
Bokat flygbiljetter till Paris. Nödvändigt. 
Spelat bokstavsspelet fjorton gånger med Véra. Fick spö.
Tårtkalas hos Nathalie. Alla barnen röjde järnet.
Plus tackade nej till ett andra tårtkalas samma dag. Fransmännen älskar att bjuda in vänner på tårta regniga helgeftermiddagar. De förtjänar inte att vara smalast i Europa, I tell you.
Och nu har jag landat i soffan med nya Nouvel Observateur.  

Ja. I morgon blir en ny, rafflande dag i mitt spännande liv. Watch this space. 

4 kommentarer:

JoHo sa...

Lät som en fantastisk lördag tycker jag! Träning, tid med familj, vänner, tårta och slötid :)

Sara sa...

Ja, egentligen! Men kanske inte så spännande att läsa om...

Anonym sa...

Jo, det är visst spännande att läsa om för du skriver så fantastiskt bra även om vardagliga saker.

Robin Denise sa...

Åh men, se det från den ljusa sidan. Det GÅR att springa ute i duggregn. Här i Stockholm var det femton minus imorse. Det går väl men jag pallar inte springa i sån kyla. Då får det räcka med promenader med sju lager kläder och sprättiga hundar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...